dimarts, 7 de febrer del 2017

La passió de Jesucrist

Amb el cinquè colpet de cassalla ho vaig veure tot més clar. Jo, l'essència de la decadència, compartint barra de bar amb el nostre senyor Jesucrist cobert tan sols amb un drap, mostrant totes les ferides i les gotes de sang que brollen de l'espinosa corona reial alhora que beu gintònics com si fos el seu darrer dia.

JESUCRIST: Altre Gin.

Al sisè didalet de cassalla entra un home mudat, amb ciri i medalla al pit.

GERMÀ MAJOR (A Jesucrist): Déu meu, què et passa? Està tota la confraria esperant i no es pot encetar la processó.
JESUCRIST (amb mirada perduda): Res no té sentit.

Setena cassalla i entra al bar la Clavariessa de la confraria de la Passió de Jesucrist.

CLAVARIESSA (A Jesús): Caguentotelquesmenja, malparit de merda.
GERMÀ MAJOR: "Reina" no t'enfades que ja l'hem trobat.
CLAVARIESSA: I una merda. No permetré que un Jesucrist aficionat es carregue el meu dia. El meu somni esmicolat per un bufat de merda.
JESUCRIST: Res no té sentit.

Demano un Gintònic mentre gaudisc de l'espectacle. Entra un soldat romà amb una musculatura esculpida amb hores de gimnàs, descansa el casc a la barra. JESUCRIST eleva l'esguard per primer cop a aquest relat.

SOLDAT: Com estàs?
JESUCRIST: Fotut, menyspreat, foradat, ferit... Emili, és tard. A qui vols enganyar disfressat amb el teu uniforme? Et fas l'home dur per tot arreu. Desitges que la gent brame: Machote!!!! I tot és perquè ets un covard. Amagues la teva essència... Tu abans no eres així. On és l'home sensible del qual em vaig enamorar?
SOLDAT: Aquesta situació és complicada d'afrontar. Que vols que faça?
JESUCRIST (Veu la darrera gota de ginebra): És senzill. Vine a casa, et presente la meva família. Vaig a la teva, em presentes la teva família i els parlem del nostre casament. I després vivim una passió descontrolada per sempre.

Silenci i meditació. CLAVARIESSA i GERMÀ MAJOR respiren alleujats i jo esgote el Gintònic tot esperant la conclusió d'aquest inesperat espectacle.

SOLDAT: Està bé. Aquesta nit, després de la processó. Però, per l'amor de Déu, anem.

Aleshores, SOLDAT i JESUCRIST surten del bar agafats de la mà i amb la convicció que res ja no hi serà igual. CLAVARIESSA i GERMÀ MAJOR respiren alleujats i paguen el compte. I jo, desil·lusionat perquè s'ha acabat l'espectacle, demane altre gintònic per aniquilar el temps mentre arriba la processó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada