dimecres, 9 de març del 2016

CAPÍTOL 9. Independència



Obro els ulls i costa reconèixer el meu fill. El llum d’aquesta estrella és més intens que l’habitual i provoca una ceguera momentània. Sé que no és un astre qualsevol, ho noto a través d’unes vibracions extrasensorials barrejades amb dosi de sobre naturalitat, sensació que admeto habitual per a un nouvingut del Cel.

Ara sí. Ho sé, he trobat el meu fill.

-Pare, que estàs fent?
-Trobar-te.
-Diuen que fins i tot has buscat a l’infern.
-Cert. He vingut a rescatar el meu fill de la mort.

La mirada de l’Adrià és diferent de totes les que he conegut a la seua breu existència terrenal.

-Pare, que no te n’adones?
-De què?
-A la fi he trobat el descans que tant buscava. Ara és quan respiro.

No acabo d’entendre com pot respirar quan no hi és amb els seus.

-Adrià, et necessito amb mi a la Terra.
-No ho entens- Ara és l’Adrià qui sembla ser pare- Després d’anys de lluita física, he pogut seure i descansar.
-Però, estàs a aquesta estrella solitària i baix et necessitem.
-Encara no ho entens perquè tot açò s’escapa a la raó. En realitat estic amb tu. Sempre ho estaré.

Vaja, el meu fill ha madurat. Necessita independència. I jo necessito abraçar-te fill meu. Però com es toquen dues ànimes abstractes?

-Pare, estic bé ací. Noto pau i llibertat, i els dolors físics han desaparegut.

No puc deixar escapar un sanglot reprimit durant tota la seva insuperada malaltia.  Fill meu: Tantes hores al costat del teu llit, tanta espera mentre estaves al quiròfan, tanta notícia desagradable, tant de patiment al teu costat, i sempre reprimint les ganes de plorar.

Però ara tot ha acabat. T’acabo de trobar i noto que t’he perdut per sempre. I els meus ulls d’ànima desconsolada ho saben i no deixen de parir llàgrimes.

Adéu Adrià meu, descansa i respira a aquesta estrella celestial.

-----------------------------------------------------------------

Obro els ulls i sóc al llit de l’hospital. El meu cervell m’avisa que he tornat a la vida. Giro el cap i, a través de la finestra, albiro una Estrella que brilla amb més força que la resta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada