dijous, 11 de gener del 2018

Demà serà altre dia.


La barra del bar separa dues ànimes anteposades, antagòniques, diferents. Una pecadora i l'altra santa. Una demana i l'altra serveix. Una ferida per la fletxa de la culpa i l'altra portadora de remeis físics i espirituals.
El cambrer ompli el got on el penitent ofegarà la seua nova pena acabada d'adquirir.
Abans de beure el pecador parla.

-Jo confesse.
-Fill meu quins són els teus pecats?
-Pare, he pecat contra tu i la meua santa esposa. Li he fotut un colp en el cap i ara descansa en un llit de l'Hospital de la Ribera del riu Xúquer. Mea culpa. No sóc dignus de mirar-te a la cara.
-Fill meu, el teu pecat és greu. Per tant no podràs triar una ginebra selecta. Sols tens dret a beure Larios, la beguda del poble pecador.

El cambrer prepara el beuratge amb cura i determinació. La barreja de ginebra i tònica amplifica l'amargor d'aquesta desgraciada nit. La nocturnitat és amiga de bufats i maltractadors.

-Pare. Més gel. Necessite que l'amargor es debilite amb la puresa del desgel.

El cambrer compleix el desig del maltractador i introdueix gel al got.

-Pare. Quina és la meua penitència?
-Fill meu, el teu pecat és gran. No obstant dos parenostres i gintònics serviran.
-Oh, Mestre. Gràcies. La teua misericòrdia és il·limitada.

El cambrer observa els ulls del pecador i pensa, “caguentot, ets un malparit”.

-Fill meu. Estàs penedit?
-Sí, pare meu. No ho tornaré a fer. He estat un home indignus. Mea culpa.

El cambrer eleva les mans al cel i pronúncia la seua habitual oració.

-Fill meu, els teus pecats són perdonats. Beu dos gintònics en prova del teu penediment.

I mirant els ulls del maltractador de fèmines sentència.

-Pots anar en pau.

Maltractador esgota els dos gintònics i seguidament abandona el confessionari disposat a reprendre el seu tarannà mascle i egocèntric. Avui ha estat una nit negra. Demà serà altre dia.


Amen.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada