dijous, 8 de febrer del 2018

Futur simple



Futur
L'aire gèlid de tramuntana traspassarà la meua capa i s'endinsarà en les profunditats del meu cos. Caminaré pels carrers solitaris i freds del meu poble, superaré la covardia i el 21 de desembre de 2078 aniré amb determinació al meu col·legi electoral on triaré el meu futur parlamentari. Aleshores vigilaré cada cantonada, cada moviment, cada soroll, qualsevol possibilitat de perdre aquesta oportunitat.

La por traspassarà la meua fina pell, viatjarà per les cantonades de les articulacions fins a arribar a la mà esquerra que portarà, amb molta dificultat, el sobre on decidiré el meu futur immediat.

El recinte electoral m'esperarà amb fredor i silenci. Molta gent no voldrà vindre per por a l'autoritat i els colps de l'imperi. Semblaré caputxeta vermella amb la seva cistella de la democràcia, camí de la casa de l'àvia.
No obstant això, entraré a l'habitacle de la democràcia, del llop, on m'exigiran la meua identificació estatal. Tot seguit verificaran que sóc ciutadà legal i autoritzat a decidir, elevaré el meu vot al cel i tractaré d'introduir-lo en el forat de l'urna.

De sobte, el temps futur s'aturarà i pensaré en totes les tragèdies produïdes per la celebració de la democràcia. Recordaré els llibres d'història i els episodis patits a regions, estats, parlaments, estaments, constitucions i la putamarequeelshaparit i...

Aleshores aturaré la meva mà, i no llençaré el sobre a l'urna de l'enganyifa.
Una part important del meu ego decidirà deixar el temps futur i actuarà en present.

Present
La simplicitat del futur queda esborrada després de la meua decisió.

MEMBRE MESA ELECTORAL: Xic, per què no votes?

JO: Què significa votar?

MEMBRE MESA ELECTORAL: Que la teua elecció serà important per al futur de la legalitat del nostre poble.

"Futur del meu poble". No, avui trie el present com a temps verbal. Aquesta futura elecció no em representa. Abandone el futur simple per habitar en un present indicat. Mire els ulls del monstre i actue amb determinació.

MONSTRE: Boig, suïcida!! No hi tens res a fer.
JO: Lladre, monstre; després de mi vindrà (futur simple) tota la resta del poble.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada